نصب ایمپلنت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

نصب ایمپلنت

برای اینکه بتوان به کاشت دندان ایمپلنت اقدام کرد باید مدت زمانی را برای محکم شدن این پایه ی تیتانیومی در نظر گرفت تا بتواند درون استخوان جا بگیرد .در ساخت این تجهیزات با پیشرفت های زیادی همراه بوده که با تغییراتی که در فرم ایمپلنت دندانی داده میشود و موادی که در ساختنش بکار میرود و اینکه بتواند استخوان سازی را تحریک کند و به سرعت سفت شود و سریع به بدنه ی استخوان بچسبد. مدت زمان حداقل این درمان را در دو جلسه در نظر گرفته اند که باید به صورت پشت سرهم باشندتا بتوان قسمت تاج را هم نصب کرد.

ممکن است برای همه شما نیز پیش امده باشد که یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و الان با مشکل جویدن غذا و حتی صحبت کردن دچار شده اید.در قدیم تنها راه این بود که تمام دندان کشیده شوند و به جای آن از دندان های مصنوعی استفاده می کردند . هزینه کاشت دندان در واقع همان هزینه ساخت قالب دندان مصنوعی بود. اما امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی صورت گرفته است شاهد هستیم که هر روز تکنولوژی جدیدی در علم به کار گرفته می شود . شما اگر دارای دندان های خراب و پوسیده ای هستید و راهی جز کشیدن انها ندارید جای نگرانی وجود ندارد . هر چند که هیچ چیز جای دندان های طبیعی شما را نخواهد گرفت اما شما می توانید اقدام به کاشتن ایمپلنت دندانی نمایید.

بله هزینه کاشت دندان در این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید توسط یک دکتر دندانپزشک معاینات لازم بروی شما انجام شود تا قیمت نهایی آن مشخص گردد. ایمپلنت دندان امروزه با پای نهادن در عرصه دندانپزشکی توانسته تحول بزرگی را بوجود آورد و بسیاری از افراد را از مشکلات بی دندانی رها ساخته است.این نوع تکنولوژی دارای درمانی اسان بوده و معمولا عارضه ای هم در پی نخواهد داشت.

در واقع استفاده کاشت ایمپلنت دندانی یک روش کامل و جایگزین شده تمامی روش های قدیمی است .هم تاج دندان و هم ریشه رد این روش جایگیزین شده و به خوبی بروی فک قرار خواهد گرفت.اما اگر بخواهیم توضیح کاملی در مورد اینکه اصلا ایمپلنت دندانی چیست  بدهیم پیشنهاد می کنیم با همراه باشید تا در ادامه در این مورد بیشتر برایتان بگوییم :

این روش در واقع از یک نوع پایه فلزی از جنس تیتانیوم تشکیل شده که کاملا با سلول های بدن سازگار است.این پایه قرار است در فک فرو رود و نقش ریشه را بازی نماید. بروی پایه که از فک بیرون زده است دندانی مصنوعی شبیه یک دندان اصلی قرار خواهد گرفت. هزینه کاشت دندان به این روش با توجه به میزان مهارت و کیفیت ایملنت به کار  رفته متفاوت است.بعد از اینکه پایه تیتانیومی در داخل فک فرو رفت مدت زمان سه الی چهار ماه زمان می برد تا فک با استخوان سازی مجدد جداره این پایه فلزی را در بر بگیرد و کاملا ان را احاطه نماید . بعد از اینکه به صورت کامل بخش فلزی در فک ثابت و فیکس شد حال نوبت ان است که بروی پایه بیرون مانده یک تاج شبیه یک دندان طبیعی قرار داده شود.در مورد اینکه در چه سنی می توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد اینگونه می توان گفت  برای خانم در 15 سالگی و برای آقایان در سن 18 سالگی این کار قابل انجام شدن است.

اما قبل از اینکه بیمار بخواهد به کاشت ایمپلنت دندانی فکر کند شاید از خود بپرسد که کدام مدل ایمپلنت می تواند برای او مناسب تر باشد.به نظر میرسد اگر سری به تجهیزات دندانپزشکی بزنید و با تنوع محصولات ایمپلنت دندان که مشاهده خواهید کرد کلا  سر در گم خواهید ماند که از کدام محصول  برای خود استفاده نمایید.اما می خواهیم خدمتتان عرض کنیم معمولا تمام ایملنت های موجود در بازار خوب و مناسب هستند و تنها شما باید با انتخاب یکی از کالاهای استاندارد دنبال دندانپزشک متخصص و مجرب باشید که به بهرتین شکل ممکن نسبت به جایگذاری این ایمپلنت دندانی اقدام نماید.

 می توان اینگونه عنوان کرد که مهارت دندانپزشک در اینجا حرف اول را می زند و شاید همین امر موجب شده تا هزینه کاشت دندان به این روش از سوی پزشکان مختلف  متفاوت باشد.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بیماران پیش آید این است که چرا در این روش درمانی هزینه های نسبت به دیگر روش ها تا این حد گران می باشد. ؟

یکی از مهمترین دلایل گرانی روش ایمپلنت دندان شاید هزینه ای است که برای بخش کاشت دندان در لثه  انجام می شود . در واقع  هزینه فیکسچر و همچنین هزینه قطعات پروتزی نیز می تواند مزید بر علت شود.

گاهی اوقات دیده می شود برای یک دندان افتاده در میان دو دندان اصلی از روشی استفاده می کنند که باید دو دندان کناری را تراش دهند  تا بتوانند یک ایمپلنت دندان در ان میان قرار دهند. در واقع از بزرگترین نقاط ضعف در این روش این است که شما در حال آسیب زدن به دو دندان سالم خود نیز هستید و همچنین چون چیزی برای استحکام و ماندگاری دندان مصنوعی در فک قرار نداده اید باعث عدم  تحریک استحوان شده و همین امر موجب می شود تا استخوان به صورت تدریجی دچار تحلیل شود.

اما در روش کاشت دندان ایمپلنت شما بدون هیچ دغدغه ای در این مورد می توانید از این بابت کاملا خیالتان راحت باشد که هیچ گونه تحلیلی بروی استخوان فک شما صورت نخواهد گرفت.

اما اگر در دهان شما در بخشی از ان شما چند دندان را پشت سر هم را دست داده اید و فضای خالی زیادی پدید آمده است بهترین روش این است که از پروتز منحرک استفاده نمایید.این روش بدین صورت است که اصلا نیازی به تراشسیدن و آسیب رساندن به دنان های اطراف ندارد اما خوب ممکن است سنگینی و فشاری که پایه ها به دندان های مجاور می آوردند به صورت تدریجی موجب لق شدن دندان ها شوند و همین امر موجب پوسیدگی انها نیز خواهد شد.

بهترین پیشنهاد نیز برای این مورد به نظر همان کاشت دندان ایمپلنت دندانی است که هم مانع آسیب رساندن به دیگر دندان ها شده و هم باعث تحلیل استخوان فک  نمی شود.

اما زمانی میسرد که ممکن است شما دیگر همه دندان های خود را از دست داده باشید.. در این حالت شما اگر بخواهید از پروتز های متحرک استفاده نمایید ممکن دچار مشکلاتی از قبیل سختی تکلم و زخم در دهان خود مواجه شید .اما در این حالت به نظر تنها و بهترین راه استفاده از کاشت دندان ایمپلنت دندانی است. هزینه کاشت دندان به این روش نسبتن به دیگر روش ها شاید کمی بیشتر و گران باشد اما این نکته را رد نظر بگیرید که با ایمپلنت دندان شما  می توانید دوباره صاحب لبخندی زیبا و چهره ای جذاب شوید .





:: برچسب‌ها: ایمپلنت,ایمپلنت تهران,ایمپلنت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: